Decàleg per a la docència en digital
Paraules clau per a acompanyar l’alumnat des de l’altre costat de la pantalla.

Tria
La xarxa està plena de material. És necessari un bon criteri de selecció segons l’objectiu.
Oportunitat
El món digital pot suposar un repte per a l’alumnat, però no oblidem que l’element més important no és la tecnologia, sinó les relacions humanes.
Qualitat
Primem la qualitat de les propostes digitals per fer atractiu el contingut curricular.
Alumnat
La competència digital i la tecnologia amb què compta l'alumnat a casa són molt diverses: planifiquem tasques assumibles, estimulants i útils.
Acompanyament
Els canals de comunicació dinàmics eviten la solitud: mantinguem com a referència el grup classe i donem feedback a les feines lliurades.
Avaluació
Una avaluació quantitativa no és tan important com una qualitativa: expliquem a l’alumnat el procés de seguiment i la concreció d’espais i temps per al lliurament de tasques.
Famílies
Aprofitem al màxim els canals d’intercanvi d’informació amb les famílies i promoguem un clima educatiu positiu i seré.
Tecnologia
Valorem els beneficis que l'ús de la tecnologia proporciona al procés d'ensenyament-aprenentatge, entre d'altres el foment de l'esperit crític de l'alumnat.
Col·laboració i coordinació
El treball cooperatiu en línia és bàsic: compartim amb els companys i les companyes per sentir-nos acompanyats davant el repte digital. Coordinem que no hi haja excés de tasques.
Creativitat
Posem en valor les activitats lúdiques: és important donar via lliure a la creativitat i fomentar l’estat anímic positiu mentre s’està aprenent.